6. Januar 2017

Black & Gold .:. Nita Wrap Skirt by SewDIY

Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Esprit, DIY, selbst genäht, SewDIY, Nita Wrap Skirt, nähen, sewing, Ted&Muffy, J.Crew, Prada, Mulberry, Dior, Maybelline
Turtleneck Jumper / Rollkragenpullover - Esprit (old, similar here*)
Gold wrap skirt / Golgener Wickelrock - DIY/selbst genäht (pattern/Schnitt: Nita Wrap Skirt by SewDIY)
Tights / Strumpfhose - under2wear (via Rossmann)
Over the knee boots / Overknee-Stiefel - Ted&Muffy (similar here*)
Star- necklace & -bracelet / Sternenhalskette und -armband - J.Crew
Sunglasses / Sonnenbrille - Prada*
Crossbody bag / Umhängetasche - Mulberry*
Gold nailpolish / Goldener Nagellack - Dior Diorific vernis Gris-or #227*

EN Happy New Year everyone! I hope 2017 will be a successful, healthy and creative year for you and I hope you had wonderful holidays with your loved ones. I enjoyed the holidays with family and friends to the fullest, that's why it was so quiet around here (but I postet on Instagram, you find me there @seaofteal). Today I'm back with my first christmas outfit, which I wore on Christmas Eve.
Some time ago I sorted my fabric stash and rediscovered this beautiful gold-coated fabric, which I bought at Stoffoutlet Schwäbisch Hall two years ago. Back then I had a skirt for the christmas holidays in mind, but no idea what pattern to choose.
Some time before christmas I saw Beth' gold sequin version of her famous Nita wrap skirt and my mind started working... THIS is the perfect pattern for my golden fabric.
Aside of the stiffness of my fabric, I'm very happy with my Nita wrap skirt and loved wearing it during the holidays.
fabric: cotton with a flower pattern and gold coat, a bit stretchy
pattern: Nita Wrap Skirt by SewDIY, viewA
size: chosen after my hip mesurement, see the size chart on the homepage
fit: nearly perfect, next time I would'nt make the front darts as deep as the pattern suggests, but that's my personal fitting issue
alterations: none
instructions: very easy to follow with pictures and description
recommendation: highly recommended, I'll definitely sew this pattern again
Wishing you a happy weekend.
Sincerely,
Stef
pictures by JFN

DE Ich wünsche Euch ein gesundes und frohes neues Jahr. Ich hoffe, Ihr hattet schöne Feiertage mit Euren Liebsten. Ich habe die freien Tage sehr genossen, weshalb es hier so ruhig war (auf Instagram war ich aber aktiv, Ihr findet mich dort unter @seaofteal). Heute melde ich mich nun mit meinem Outfit, das ich Heilig Abend trug, zurück.
Vor einiger Zeit habe ich mein Stofflager sortiert und da stieß ich auf diesen schönen goldenen Stoff. Ich hatte ihn vor ungefähr zwei Jahren im Stoffoutlet in Schwäbisch Hall als Reststück ergattert. Schon da hatte ich einen Rock für Weihnachten im Kopf, nur der passende Schnitt war nicht parat.
Vor Weihnachten sah ich dann bei Beth von SewDIY.com eine goldene Pailettenversion des Nita Wickelrocks, einen Schnitt den Beth selbst entwickelt hat. In meinem Kopf arbeitete es... das war genau der passende Schnitt für meinen goldenen Stoff.
Abgesehen von dem etwas steifen Fall des Stoffes, bin ich sehr zufrieden mit meinem goldenen Rock und habe mich Weihnachten sehr wohl gefühlt.
Stoff: Baumwolle mit eingewebten Blütenmuster und goldener Beschichtung (steifer Fall), ganz leicht elastisch
Schnitt: Nita Wrap Skirt von SewDIY, Version A
Größe: nach Hüftweite laut Tabelle gewählt
Passform: sehr gut, das nächste Mal würde ich die vorderen Abnäher nicht ganz so tief abnähen, aber das wäre eine Anpassung für meine Maße
Änderungen: keine
Anleitung: detailierte Beschreibung mit Bildern, sehr gut verständlich
Empfehlung: Ich kann den Schnitt absolut weiterempfehlen und werde ihn auf jeden Fall noch Mal nähen
Ich wünsche Euch ein schönes Wochenende.
Liebe Grüße
Stef
fotogarfiert von JFN

*Affiliates

Kommentare:

  1. Das sieht wunderschön aus. Toller Rock und ich mag den Schmuck mit Sternen.
    Wünsche ein wunderschönes Wochenende, liebe Grüße Tina

    AntwortenLöschen