15. Januar 2017

A tartan story .:. Knipmode 11/2016 #11

DIY, knipmode, Fashion style, sewing, nähen, alfatex, Cinque, Mango, Chloe, Michael Kors, Vestiaire Collective, Wanderlust&Co., Stella&Dot, Prada, Dior
DIY, knipmode, Fashion style, sewing, nähen, alfatex, Cinque, Mango, Chloe, Michael Kors, Vestiaire Collective, Wanderlust&Co., Stella&Dot, Prada, Dior
DIY, knipmode, Fashion style, sewing, nähen, alfatex, Cinque, Mango, Chloe, Michael Kors, Vestiaire Collective, Wanderlust&Co., Stella&Dot, Prada, Dior
DIY, knipmode, Fashion style, sewing, nähen, alfatex, Cinque, Mango, Chloe, Michael Kors, Vestiaire Collective, Wanderlust&Co., Stella&Dot, Prada, Dior
DIY, knipmode, Fashion style, sewing, nähen, alfatex, Cinque, Mango, Chloe, Michael Kors, Vestiaire Collective, Wanderlust&Co., Stella&Dot, Prada, Dior
DIY, knipmode, Fashion style, sewing, nähen, alfatex, Cinque, Mango, Chloe, Michael Kors, Vestiaire Collective, Wanderlust&Co., Stella&Dot, Prada, Dior
Tartan bell sleeve top - DIY (fabric: via alfatex.de*, pattern: knipmode 11/2016 #11)
Kariertes Oberteil mit Glockenärmeln - selbst genäht (Stoff: via alfatex.de*, Schnitt: Fashion style 11/2016 #11)
Skirt / Rock - Cinque
Tights / Strumpfhose - under2wear
Coat / Mantel - Mango
Bag / Tasche - Chloe Drew bag*
Booties / Stiefeletten - Michael Kors* (on sale)
Brooch / Brosche - Dior (via Vestiaire Collective*)
Knot bangle / Armreif mit Knoten - Wanderlust & Co.*
Pearl Bangle / Armreif mit Perlen - Stella&Dot (love this one too*)
Sunglasses / Sonnenbrille - Prada*

EN In my last blogpost I told you about my fabric stash clean up and rediscovering beautiful fabrics. During this fabric stash clean up I found this beautiful tartan checked cotton fabric and I thouht this would make a great simple blouse for the christmas time. The pattern is very easy to sew and the bell sleeves are still very on trend. I had this pattern in mind since the knipmode issue were released in November (knipmode is a sewing magazine from the Netherlands). 
fabric: tartan checked cotton (similar here*)
pattern: knipmode issue 11/2016, model #11 (unfortunately the pattern isn't available online)
size: my usual size (here I went with my bust size)
fit: loose fit, fitted at the bust (with bust darts)
alterations: I cut the bell sleeve pieces in bias and I skiped the key hole in the back (the neckhole is wide enough)
instructions: To be honest I haven't read the instructions, but they are short and without pictures and I knew what to do. ;)
recommendation: I really like this shirt and can recomment the pattern. It would be great for spring 2017, too, just in a lightweight popeline. Have a wonderful weekend and a great start to your week.
Sincerely,
Stef
pictures by JFN

DE In meinem letzten Blogbeitrag habe ich ja schon berichtet, dass ich mein Stofflager aufgeräumt habe und dabei schon den schönen goldenen Stoff für den Wickelrock gefunden habe. Bei dieser Aufräumaktion fiel mir auch dieser rote Schottenkaro aus Baumwolle in die Hände und ich dachte mir, dass dieser Stoff perfekt ist, um noch ein schnelles Vorweihnachtsprojekt zu nähen. Schon seit die Novemberausgabe 2016 der Fashion style erschienen ist, hatte ich den Blusenschnitt mit Glockenärmeln im Auge, daher entschied ich mich, den karierten Stoff dafür zu verwenden. Der Schnitt ist relativ einfach und die Glockenärmel sind noch immer im Trend.
Stoff: roter Schottenkaro aus Baumwolle (ähnlich hier*)
Schnitt: Fashion style 11/2016 #11(leider ist der Schnitt online nicht verfügbar)
Größe: meine übliche Größe (hier bin ich nach meinem Brustumfang gegangen)
Passform: relativ weite Passform, durch die Brustabnäher aber nicht zu kastig
Änderungen: Ich habe die Teile für die Glockenärmel in schrägem Fadenlauf zugeschnitten und hinten den Schlitz mit Knopf weggelassen (ich komme auch so durch die Halsöffnung)
Anleitung: Ehrlich gesagt habe ich die Anleitung gar nicht gelesen, aber generell sind die Anleitunge relativ knapp gehalten und ohne Bilder.
Empfehlung: Ich kann den Schnitt sehr empfehlen und ich kann mir auch gut vorstellen, ihn noch Mal für ein Frühlingsprojekt zu verwenden.
Ich wünsche Euch ein schönes Wochenende und kommt gut in die neue Woche.
Liebe Grüße
Stef
fotogarfiert von JFN

*Affiliates

Kommentare:

  1. Das sieht wirklich klasse aus. Ich mag Tartan sehr gern.
    Wünsche einen schönen Sonntag, liebe Grüße Tina

    AntwortenLöschen
  2. Lovely top and great use of the bias! I'm working on this pattern right now and I find the neckline much too small to skip the keyhole. Also, the instructions say to just fold over and stitch the seam allowances at the neckline. I cannot detect a stitching line at your neckline and it looks cleaner than the Knipmode sample. Am I right in thinking you altered the neckline and drafted a facing?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hi Marianne,
      I didn't change the width of the neckline, but I used a facing. Was the original pattern faced with a bias? I absolutely can't remember and can't find the pattern (because my sewingspace is a complete mess like usual). If there wasn't a pattern piece for facing the neckline, then I copied the lines of the neckline at the front and back and drafted my own facing pattern piece.
      Hops that helps?!
      Greetings from Germany,
      Stef

      Löschen
    2. Thanks, Stef! The instructions are rubbish. No facing, no bias. Just fold under and stitch, which of course will look frumpy on a curved neckline. I think I'll go for a rounded keyhole and selfmade bias.

      Löschen